۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۶۱۹۲۲
مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داد تا اراضی متعلق به خود یا سازمان ها و نهادهای وابسته (بلااستفاده و یا بایر )را برای ایجاد فضاهای عمومی شهری و استفاده در کاربری های مورد اشاره با حفظ مالکیت دولت به شهرداری ها واگذار نماید.
کد خبر: ۳۴۷۵۹

تکلیف جدید مجلس به وزارت راه| تبدیل زمین‌های دولتی به فضا‌های عمومی شهری

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایندگان در جلسه علنی امروز(شنبه،22مهر) مجلس شورای اسلامی، اجزای بندالحاقی ماده 50 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا زمین‌های بلااستفاده و بایر خود در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده را در اختیار شهرداری‌ها برای توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی قرار دهد.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی  ماده ۵۰-  به منظور زمینه سازی و تسهیل دسترسی به مسکن مناسب به ویژه برای افراد واجد شرایط مسکن و در راستای ارتقای کمّی و کیفی سکونت و در اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰/۵/۷ وزارت راه و شهرسازی مکلف است اقدامات زیر را در طول برنامه انجام دهد:

به منظور برنامه ریزی تامین سرانه مورد نیاز خدمات عمومی و شهری از قبیل فضاهای فرهنگی، ورزشی، آموزشی و بوستان های شهری در سکونتگاه ها و مراکز جمعیتی حاشیه شهرها و بافت های فرسوده و ناکارامد شهری به دولت اجازه داده می شود اراضی متعلق به خود یا سازمان ها و نهادهای وابسته (بلااستفاده و یا بایر )را برای ایجاد فضاهای عمومی شهری و استفاده در کاربری های مورد اشاره با حفظ مالکیت دولت به شهرداری ها واگذار نماید. شهرداری ها موظف هستند حداکثر ظرف مدت سه سال نسبت به ایجاد فضاهای شهری برای استفاده عموم از محل منابع خود اقدام کنند. همچنین دولت مجاز است اراضی مذکور را پس از بهره برداری در قالب بدهی دولت به شهرداری های مربوط با قیمت منطقه ای زمان واگذاری و نوع کاربری مورد استفاده تهاتر نماید.

همچنین نمایندگان بند الف ماده ۵۰ را با نامه کمیسیون تلفیق حذف کردند. 

/فارس.

برچسب ها: #مجلس شورای اسلامی #وزارت راه و شهرسازی فضای عمومی #مسکن ملی #جهش تولید جهش تولید مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار